vineri, 28 august 2015

66. Teroare la Festivalul Mangalis - partea 2

Comisarul Lazarius savura o cafea scurta cu scortisoara si menta, in timp ce adauga pe Lista Suspectilor Cazului Mangalis, ultimele doua nume. Dupa ce arunca inca o data ochii pe lista, mai scrie inca un nume, apoi, scarpinandu-se in cap, il taie de pe lista, cu un aer incurcat. Apoi se uita cu pofta la pachetul de Marlboro neinceput de pe birou, apoi la scrumiera in forma de barca, si la bricheta-mini-pistol, si isi incrunta sprancenele negre. Se lasase de fumat de un an si de atunci, toti nervii pe care ii dadea aceasta lupta impotriva viciului sau, ii canaliza inspre cazurile sale si evident asupra suspectilor. Era pregatit sa inceapa ancheta. Isi drese glasul, apoi apasa pe un buton rosu aflat sub biroul sau, si imediat un militar inalt, respectuos si cu un neg urias pe varful nasului sau mare intra pe usa.
- Sa traiti! Ordonati!
- Sa vina suspectii. A, si sa vina si medicul Costache, ca am inteles ca a ajuns si el la Sediu la noi.
- Da, sa traiti! Ii chem pe toti!
- Ho' Cotofana! (Pe militarul cu neg in nas il chema Aurel Cotofana) Ho! Nu pe toti! Pe doctor si pe suspecti, in ordine.... (Lazarius isi intrerupse propozitia si admira meditativ geamul)
- Da' cu respect.. in ce fel de ordine?
- Hm. Da. In ordinea ... frumusetii.
- Sa traiti, dar nu am inteles exact! Cu respect, va rog sa imi indicati cum este Ordinea Frumusetii?
- Cotofana, esti liber sa imi arati tu ordinea asta. Adica care iti place cel mai putin, il chemi ultimul. 
- A, sa traiti, am inteles. Dar cu respect vreau sa va atentionez ceva!
- Spune odata!
Cotofana isi drese glasul, se apropie de Comisarul Lazarius, si tremurand asa de tare incat negul de pe nas parea ca se pravaleste peste masa, intona:
- Mie imi placa fetele plinute si cu nasul mare...
- Ma refeream la moaca, la carea moaca ti se pare mai suspecta! Bine, nu conteaza! Pune-i in ordinea in care iti place tie. Si mai rapid ca nu am toata ziua la dispozitie! Nu am acum timp sa discut despre perversiunile tale, Cotofana!
- Da, sa traiti! Imediat chem primul suspect frumos. Apoi ... ce imi mai vine...
- Hai mars!

__________________________________

Comisarul Lazarius se afla fata in fata cu Oana Filimon, primul suspect. In timp ce Cotofana multumit de el insusi cat si de prezenta din fata ochilor sai, statea in fata unui laptop si astepta ca interogatoriul sa inceapa, dctorul Costache, un domn grasut, bine imbracat, intr-un costum alb, se gandea ce gusturi ciudate au unii barbati in ceea ce priveste femeile. Auzise de ciudata cerere a lui Lazarius, care il rugase pe Cotafana sa ii aduca suspectii in "ordinea frumusetii", si se gandea ca din punctul lui de vedere, prima care ar fi scapat mai rapid de stresul si oboseala statului pe culoarul Politiei Constanta, ca sa isi astepte randul la interogatoriu, ar fi fost Cora Scoica. "O frumusete de fata... Ph... ce gusturi scandaloase au unii..", mai gandi Costache, apoi, isi drese glasul si incepu;
- Buna ziua. Atat eu cat si Comisarul Lazarius o sa incepem sa va intrebam anumite lucruri. Acest lucru este pur si simplu o formalitate, probabil ca poate chiar in timp ce facem noi acest ... cum sa-i spun domnisoara, .. aaa, interviu, criminalul, sau criminalii, o sa fie prinsi. Cine stie?! Dar oricum, trebuie sa ne facem treaba fata de Stat... Hm.. 
- Prima intrebare - il intrerupse comisarul pe doctor - si cea pe care o voi pune tuturor suspectilor este: Cine credeti dumnevoastra ca este autorul crimelor?
- O Doamne, m-ati luat pe nepregatite. Nu ma asteptam sa ma intrebati asta, credeam ca ma veti inntreba de alibiuri, de ...
- Am verficat si stim toate alibiurile voastre, false sau nu. Ma intereseaza cine crezi dumneata ca este criminalul.
- Cred ca este vorba de un psihopat care are ceva impotriva Festivalului Mangalis. Probabil vreun artist care nu a mai ajuns sa cante sau vreo persoana care a bagat bani in sponsorizari si a regretat acest lucru, ulterior... 
- Banuiesti pe cineva anume?
- Probabil pe Cora Scoica, care are toate motivele sa ...
- Iauzi! Ce motive?!
- Pai a avut ceva cu toti cei care au murit! Nu a mai cantat la festival, pentru ca in ultimul moment nu stiu ce s-au enervat ea si colegul ei de trupa, si au renuntat, aveau senzatia ca sunt niste vedete, dar avem vedete mai tari decat ele! Si probabil ca avea boala pe Veronica, si clar pe Ana! Clar! Apoi nu il suporta pe Iuri , pentru ca Iuri s-a dat la ea acum vreo doi ani, si el i-a facut numai probleme, i-a bagat strambe, deci clar nu il suporta... Apoi ...
- Dar ce ar fi avut cu iubita lui Iuri? Daca nu il suporta pe el? Nu pricep.
- Pai eu cred ca Luciana a vazut sau si-a dat seama ca ea este implicata in crima, si atunci a ucis-o si pe ea. Pai nu ea a gasit cadavrul?
- Da, admit, e o varianta. Mai ai altceva de adaugat?
- Pai ar mai fi ceva. Dar nu se prea potriveste cu prima teorie...
- Ia spune. 
- In a doua seara eu si raposata Ana, am vrut sa bem ceva, sa uitam de stress, sa sarbatorim inceperea festivalului... Ea a adus o sticla de whisky... De la un concurent care i-a dat spaga ca sa intre sa cante. Eu am vazut sticla si am vazut ca este contrafacuta. Nu vroiam sa imi faca rau, dar cum Ana este zgarcita si incapatinata, pardon, era, am zis sa nu o supar. Aveam eu la mine un whisky original, am pus repede continutul sticlei mele in pahare si apoi intr-o cana mare in care se serveste vinul care era la noi in camera. Iar cealalta sticla am aruncat-o afara, adica am aruncat continutul pe veranda si sticla intr-un boschete. 
- Asa si?
Comisarul si doctorul se uitau la ea curiosi dar neincrezatori.
- Si a doua zi de dimineata, inainite sa descopar cadavrul Anei, am vazut o pisica moarta, chiar in zona in care am aruncat eu whisky-ul. Probabil, pisicile mananca iarba pentru stomac, bautura era otravita asa ca iarba era otravita.... Deci...
- Deci il nominalizezi pe domnul...? 
- Marco Marky, cantaret... Dar as vrea...
- Asa?!
- Sa nu ii spuneti ca am zis asta.. sa faceti cumva sa creada ca s-a aflat asa, pur si simplu...
- Hm. Nu promitem. Dar vedem... La revedere. Urmatorul!

________________________________________________

Gusturile lui Cotofana erau intr-adevar foarte ciudate. Pe locul doi ca si frumusete, acesta o nominalizase pe Melania, fosta sotie a lui Iuri Bogdanov. Femeia, cu un nas care il ajungea aproape din urma pe cel al lui Cotofana, nu avea practic nimic atragator in ea. Poate doar dantura destul de ingrijita. Doctorul ofta scarbit si incepu sa repete aceeasi fraza de la inceput, legata de faptul ca "micul interoatoriu" era doar o "formalitate" si ca probabil in scurt timp, "adevaratul ucigas" va fi prins de catre "organele competente". 
- Sa trecem la treaba. Cine credeti dumnevoastra ca este ucigasul celor ucisi, daca sunt persoane cunoscute, daca sunt no-name-uri, dar este unul sau daca sunt mai multi? 
- O banda, adica? 
-Ceva de genul... Dezvoltati va rog ...
- Pai eu o banuiesc pe mucoasa aia mica de Cora Scoica. Este o betiva si o nesimtita si clar avea ceva impotriva lui Iuri, si clar impotriva Lucianei. Ma mir ca nu am urmat si eu! dar probabil ca nu ma mai considera un pericol! Nu stiu altfel ce sa va zic... A si poate Will, prostul ala mic care colabora cu ea. In rest, alta varianta ar fi niste hoti, sau poate niste drogati care au vrut sa fure pentru ca sa isi cumpere droguri... 
- Stiti ca se spune ca Iuri a fost amenintat recent de dumnevoastra?
- Prostii! Eu zic la furie, la nervi chestii, dar nu am omorat niciodata o musca! Plus ca de ce sa omor un om care trebuie sa imi plateasca o gramada de datorii plus pensie alimentara?! Serios, nu ma bagati in povestea asta, ca nu este bine! 
- Bine Doamne, o ultima intrebare. Aveti un iubit?
- Poate am, poate nu am. Nu vad de ce ar fi asa de importanta viata mea particulara. Da, am... Marco il cheama, este si el cantaret...
- Am inteles, va multumim. Urmatorul!

______________________________

Doctorul Costache era in sfrarsit multumit. In fata lui se afla Cora. Frumoasa, bronzata, tatuata, poate un pic prea slaba. Nervoasa, abia isi stapanea tremuratul mainilor. 
- Doriti ceva? - intreba doctorul dupa ce ii explicase si ei despre formalitatile intrevderii.
- As vrea sa fumez... 
- Bine, fumati, apoi incepem. 
- Puteti sa ma intrebati in timp ce fumez, nu e problema. 
- ok. Spuneti-ne pe cine banuiti dumneavoastra? Cine este criminalul?
- Conform a cea am auzit si vazut, cred ca este vorba de un nebun... Cineva care are de face cu Festivalul, cineva care a luat-o razna...
- Stiti ca doi alti suspecti v-au nominalizat pe dumnevoastra?
- Prosti... Nu comentez.
- Credeti ca ....
- Nu cred nimic. Nu sunt eu de vina. Si nici Will. Si nu stiu cine poate sa fie! 
- Domnisoara, va rugam sa nu plecati acasa, o sa asteptati pana termina toti de vorbit, poate va mai revine memoria si ne spuneti mai multe, spuse agresiv comisarul Lazarius.
Doctorul Costache, posomorat si trist, ii deschise usa fetei, apoi i se adresa comisarului.
- Hai mai!
- Niciun hai mai! Pana acum ea mi se pare criminala! Hai sa facem o pauza de ... cafea.

VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu