marți, 3 martie 2015

38.Bilet spre Malaezia

 "Toata povestea asta incepe de la un pariu. In ceea ce ma priveste, unul neinspirat. A fost doar un pariu nefericit pe care l-am facut intr-o seara in care viata mi-a aratat ca nimic din ceea ce am facut sau ce fac nu conteaza si am vrut sa demonstrez ca nu e asa. Am pierdut.......Asa am ajuns, dupa ceva timp, sa iau un bagaj al cuiva din Malaezia. Nu trebuia sa fiu eu acolo. Sau poate asa a trebui...."

Andrei ofta. Se uita la mainile lui slabite, murdare, la zdrentele de pe el. Dar isi amintea pariul...In acea seara in care era asa de disperat... Interlocutorul lui radea. Il provocase. Si el s-a tinut de pariu...
"Numele meu este Andrei si, acum cand scriu aceste randuri, sunt obligat sa onorez acest pariu. Petru ca mai am foarte putine ore e trait, as vrea ca sa imi astern gandurile intr-un jurnal de o zi...  ceea ce veti citi in urmatoarele pagini sunt amintirile mele, asa cum imi vin in minte, despre viata mea, fara pretentia de a fi ceva iesit din comun. Puteti sa ii spuneti un mini-jurnal mai tarziu (nu mi-am notat impresiile pe pagini albe, n.m.) ori memorii oparite. Asta e. Nu imi pasa. Oricum nu mai am nimic de pierdut..."
____________________________________
Mini-Jurnalul:

                                                Căruța făra cal

-         Doare mamă! Doare rău! .... Maria izbi cu piciorul drept în candela de pe perete.
-         Marițo ai varsat candela, nu-i bine Marițo! ... Se ridică, rastind Leana, mama Mariței, apucând o bucata de cârpa ca să ștearga uleiul întins pe perete.
-         Am pus-o special pentru tine, să-ți fie aproape, să te rogi la Domnul nostru să-ți fie mai ușor și tu o verși! Nu-i bine Marițo! Nu-i bine! Copilul, nu vezi că vine mai devreme? De ce ai lovit candela? RATA nu merge la ora asta, Vasile cu Dacia e beat? Cum ajungem la spital? Ai să naști aici Marițo! De ce ai dărâmat candela?
Maria se gândea atunci la Dan și la Sinaia, apoi că o să nască la țară, cu mă-sa și că toate sacrificiile pe care le-a făcut cu școala și cu combinatul au fost în zadar. Ar fi vrut ca pruncul ei, la care visa de când era micuță, să se nască altfel, în alte condiții.
-         Mamă, eu nu nasc aici. Du-te la nea Turtă și cere-i căruța!
-         Marițo, nu știi ce vorbești. Ce să faci cu căruța dacă  n-are cal!
-         Mamă, dute! O să mă ducă el la spital.
-         Cum să te ducă Marițo?
-         Mamăăăă, doareeee. Îl simt că nu mai vrea să stea înauntru. Parca îl doare și pe el. Vrea să iasă. Mamă, te rog, Mihai nu vreau să se nască la țară!
Și nu m-am născut la țară. M-am născut în căruța lui nea Turtă, la doi kilometri de spitalul orașului din Bacau. Nea Turtă, e adevărat, nu avea cal. Dar avea un suflet bun. A tras singur căruța până când mama m-a azvârlit în lume. Pe o bucată din rochia ei de mireasă, pe care a păstrat-o pentru asta. Nu am aflat de ce a făcut asta niciodată, însă așa s-a întâmplat...
...............................
În timp ce mama se chinuia să mă nască, tata dormea. Lucra în tura de noapte. Atunci era mecanic de intervenție într-o secție al unui mare combinat petrochimic  și încă își dorea să intre la facultate în sesiunea de toamnă. Eu am venit pe lume într-o noapte nici prea blândă dar nici prea friguroasă de Martie a anului 1975. Abia a doua zi, când a ieșit din tură și a ajuns la casa de la tara și a găsit casa goală și-a dat seama că Maria a născut. Asa m-am nascut eu. Iar dupa patru ani a venit pe lume si gagalicea de sora-mea. De data asta intr-un spital, frumos, cu patutul amenjat... Cu inimioare si iepurasi din plus.

.......................................

"Andrei, moldoveanul care a fost prins în timp ce trafica droguri în Malaezia a pierdut și apelul făcut la pedeapsa de condamnare la moarte și va fi executat în luna august a acestui an. În acest moment șansele ca el să scape sunt minime. Românul, în vârstă de 39 de ani, a primit, luni, sentința la apelul făcut deciziei luate de judecători în primă instantă și a pierdut, după ce avocatul pe care și l-a angajat nu s-a prezentat la proces. Odată pierdută și această cale de recurs, Andrei nu mai are decât o singură șansă să scape, și anume grațierea oferită de unul dintre sultanii regionali din Malaezia. Tânărul a fost prins în iunie 2012 trecut pe Aeroportul Internațional Kuala Lumpur în timp ce încerca să transporte 1,5 kilograme de metamfetamină. Substanţele ilegale au fost descoperite în bagajele românului în momentul în care încerca să părăsească Malaezia."

Prezentatoarea se opri pentru cateva secunde, o pauza aproape insesizabila pentru telespectatori, pentru a-si putea opri un oftat sau scancet. 
Era sora mai mica a lui Andrei. Totul era din vina ei... Dar nu avea acum ce sa mai faca. Fratele ei va muri.

________________________

In urma cu 3 ani

Andrei statea la geam si fuma o ultima tigara. "Sunt un om rau. Asa spun toti cei care ma cunosc. Cu toate astea imi aduc aminte ca mama m-a invatat mereu sa fiu bun. Nu stiu cum am ajuns asa si nici daca e adevarat ce se spune despre mine. Conteaza prea putin. Conteaza doar sa fiu fericit. Doar ca fericirea m-a ocolit mai mereu si, cu exceptia catorva perioade din viata, existenta mea a fost doar o zbatere inutila. Numele meu este AP si incepand de astazi am decis ca nici fericirea nu mai conteaza. Mi-am propus sa nu mai vreau nimic si sa accept tot ceea ce imi ofera destinul. Nu vreau sa imi fac planuri, nu vreau sa ajung cineva, nu mai vreau sa alerg disperat dupa iubire. Singurul lucru pe care il mai pot accepta e acela de a trai. Ma uit la teancul de facturi adunate pe frigiderul din bucatarie si imi amintesc de proprietarul garsonierei si de chirie. Platesc aiurea 350 de euro pe luna, doar ca sa imi imaginez ca am o viata decenta din care nu lipsesc masina de spalat, frigiderul, plasma, mobila lux, covoarele persane, netul si pachetul complet de programe TV. Trebuie sa fac ceva!"
Si Andrei forma un numar. Suna la un prieten de-al lui care juca poker. Vroia sa se imprumute la el ca sa joace cateva partide. Poate va castiga ceva... 
 _____________________________

Loredana se trezise devreme. Era o pustoaica de 19 ani. Dadu drumul la televizor si o vazu la sora iubitului ei citind acea stire groaznica.
-Doamne! Andreiii! E vina mea! Ce sa fac?!
_____________________________
Mihai Spone, zis Spatula, isi facea rondul in zona Unirea. Avea droguri la el ca in fiecare seara. Un magazin de electronice si electrocasice avea mai multe televizoare date pe stirile serii. Ii vazu in geam, simultan pe 20 de plasme, chipul lui Andrei. Urma sa fie ucis in Malaezia.
Mihai se apleca si vomita intr un colt. 
"Trebuie sa fac ceva!" 
______________________________

Cadavrul decapiat al lui Andrei a fost transportat in Romania, peste cateva zile. La inmormantare, toti cunoscutii acestuia i-au adus cate o coroana de flori. Singura care a lipsit a fost sora lui, care a spus ca nu poate veni pentru ca este la o filmare. 
Sora lui care il pusese sa faca un pariu. 
Pariul era sa se duca in Malaezia cand castiga primul milion de euro la pariuri si la poker, si sa ii aduca de acolo niste haine de la o prietena... Nu stia ca prietena ei este dealer de droguri. Sau poate stia...
FINAL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu