sâmbătă, 20 iunie 2015

62. Croaziera in iad (PARTEA 8 - FINAL - Unde se dovedeste ca primele impresii conteaza)



Atmosfera de pe Corabia SENZA era mai incarcata decat oricand. Pasagerii se simteau ca intr-un film horror, sau ca in povestea celebra a Agathei Christie: Zece negri mititei. Le era extrem de frica de orice.
Timpul se scurgea incet. Mai erau nici doua ore si combustibilul se termina. Nava mergea foarte incet. Nu se vedea inca tarmul.
Pentru Ciucu, problema nu se simplificase o data cu faptul ca isi daduse seama ca cel care imbracase costumul de clovn fusese criminalul. Pentru ca acum, fara hainele largi, machiajul strident, nasul rosu si peruca portocalie, oricine putea sa fie banuit ca a intrat in pielea ucigasului.
Iar cand Irma, extrem de deranjata de faptul ca auzise ca este banuita de doua crime, s-a dus la Ciucu si i-a trantit pe masa un filmulet facut seara trecuta, cand se plimba pe vas, in camasa ei alba, si apoi surprinsese cadavrul lui Paolo, dovedind foarte clar ca fata nu avusese niciun amestec in uciderea italianului, asa cum unii crezusera, cazul devenise dintr-o data extreme de bizar.
-        Ceva lipseste… Ceva foarte simplu imi sta in fata si nu pot sa il vad!
-        Ce anume?!
Intreba Oana Trandafir, care era din ce in ce mai obosita si speriata de turnura lucrurilor.
Langa ei statau cele doua verisoare, care acum nu se mai ascundeau in public de prietenia cu cei doi, dar si Luminita Popa, tanara de 17 ani, apoi ziarista Irma, care dupe ce primise scuzele de rigoare, se calmase si facuse pace cu Ciucu, Antonia si Arabela – caci Cristinel fusese trimis la culcare alaturi de Armand, celalalt copil al femeii, cat si gay-ul Bubu, care uitase si el primele resentimente, si alaturi de John, iubitul lui, cu care se tinea acum fatis de mana, se tinea aproape de ceilalti de care am spus mai sus.




-        Dragii mei, ne-am adunat pe punte ca sa jucam un mic joc. Am vorbit cu trei dintre prietenele noastre ca sa ne ajute sa refacem crimele. Ele vor juca rolul de victimelor. Oana, secretara mea, Arabela si Antonia, va rugam sa ne ajutati. Poftiti incoace!
-        Vai ce placut! Ce interesant!
-        Foarte interesant! Spuse si Antonia, si isi facu o poza, asa cum era imbracata, in costumul Capitanului, ea jucand rolul celui de-al treilea mort.
-        Oana va juca rolul femeii ucise in locul Anetei, Arabela va juca rolul italianului, iar Antonia va juca rolul capitanului. Noi ceilalti suntem posibilii criminali.
-        Vai! Dar chiar ca e palpitant! Cum facem?!
-        In primul rand trebuie sa va luati pozitiile unde unde au murit cei interpretati de voi. Oana va fi la piscina, Arabela pe terasa, iar Antonia in cabina capitanului. Evident, pentru ca ne vom juca aici, aici in acest perimetru de cativa metri, ne vom preface ca avem tot vasul.
-        Ok! Zambi Antonia. Sunt de acord! Ce interesant!
-        O sa il rog pe Ciprian, marinarul care acum are rolul de Capitan, sa va aranjeze, sa semanati cu pozitiile celor trei cadavre. O sa o rog pe Oana sa isi puna palaria pe ochi, sa se prefaca ca nu misca… Stai asa… Perfect! Arabela, te rog stai si tu nemiscata… Ia acest cutit de plastic si pune-l pe tine, ca si cum ar fi fost real… Perfect!
-        Antonia, tu unde stai?
-        Aici, langa catarg… Cred…
-        Va trebui sa fi legata! Ok?
-        Ok… bombani Antonia. Dar telefonul?
-        Telefonul baga-l in buzunar. Ciprian, te rog leag-o pe Antonia. Mai strans te rog!
-        Hello! Ma doare! Ai innebunit?! Dezlega-ma imediat!
-        Mai strans! Ordona Ciucu.
Marinarul se executa. Lumea comenta.
-        Ce se intampla? A innebunit detectivul?! E obraznicie! Ce are cu duduia?! Urla turcul Sahim.
-        Dati-i drumul, tipa si Luminita Popa. Domnu’Ciucu, ati innebunit?
-        Liniste va rog! Si tu, Antonia, ai rabdare! Te rog sa stai cun pic linistita! Terminam repede! Si acum sa va povestesc cum au avut loc crimele…

Solutia detectivului Ciucu
De cand am luat acest caz, mi-am dat seama ca ceva era suspect. M-am gandit initial ca cele doua femei pentru care lucrez sunt mana in mana cu niste infractori. Sau ca undeva este o cacialma. Apoi mi-am amintit o zicala a bunicii mele, cea care m-a facut sa imi aleg aceasta profesie, fiind o fana a cartilor Agathei Christie: Lucrurile sunt mai simple decat par…
Asadar, ce rost sa ne complicam?! Si m-am gandit la primele mele impresii… La primii pe care eu i-as fi banuit in acest caz. M-am gandit apoi ca moartea femeii de la clasa a doua nu a fost premeditata, ca a fost mai degraba o gafa a unui criminal… miop!
Apoi m-am gandit sa ii exclud pe toti cei care poarta ochelari de la piscina… pentru ca daca poarta ochelari vad bine… Trebuie sa fie cineva care nu vede bine, dar care nu vrea sa poarte ochelari.
A doua crima. Am crezut initial ca de vina este Irma.
Irma se ridica de pe scaun si isi agita pumnul mic in aer! Ochelarii de pe varful nasului ei le atrasera atentia tuturor. Dar se linistira, aducandu-si aminte ce a spus politaiul despre persoanele care poarta ochelari: sunt nevinovate!
-        Sa nu indraznesti sa ma bagi in asa ceva asta pentru ca am fost amabila si draguta cu tine! Politist de cacat ce esti!
-        Te grabesti… NU te-am acuzat. Nu erai tu, pentru ca desi te-am banuit pana in ultimul moment, aveai o dovada: filmuletul in care te filmai sexy si apoi ai dat peste cadavru.
-        Pai vezi! Irma se aseza la loc, nervoasa.
-        Insa, am banuit ca cineva are inca un complice. Pentru ca cineva l-a ucis pe Italian, a gasit un alibi bun, si s-a scos. Cine putea sa fie? Toti erau la masa. Sau ni s-a parut? Cine este asadar cel care a facut a doua crima…
-        Cine?! Intrebara mai multe voci.
-        Este persoana care nu a mai facut si crima numarul 1. Iar persoana care a facut crima numarul 2, nu a facut crima numarul 3. Si cel care a facut crima numarul 3 nu a mai facut alte crime. Asadar, in total: trei crime – trei asasini.
-        Doamne Dumnezeule!
-        Domnule Ciucu, stau aici de jumatate de ora si tot nu ati terminat. M-ati rugat sa va ajut, dar ma chinuiti degeaba, pot sa ascult aceste aberatii si fara sa fiu legata de maini! Puteti sa ma dezlegati odata?! Tipa nervoasa Antonia, de jos.
-        Un pic mai tarziu! Mai am doar un pic, draga mea doamna.
Ciucu isi drese glasul si continua.
-        M-am tot intrebat cine ar fi mostenitorii sotilor din Italia care le-au lasat 800.000 de euro celor doua femei care au avut grija de ei. Deductia mea initiala a fost gresita. Nu aveau rude. Nu aveau mostenitori. Cei doi au murit de moarte buna. De fapt, alte trei persoane vroiau sa le eutanasieze, iar cand au simtit ca angajatii lor le doresc moartea, cei doi batrani au sunat la agentie si au cerut alte persoane. Astfel, de doi ani, fostii angajati au fost dati afara. Era vorba despre o familie…
Pe vapor se starni panica. Toti se uitau unul la altul, banuitori.
-        O sa va spun repede, mai ales ca mai avem doar jumatate de ora pana ajungem la tarm, in ciuda faptului ca au fost magnetizate telefoanele unei parti din echipaj, am reusit, datorita lui Ciprian, care a folosit semnalul morse, sa anunte Politia din Tunisia care ne asteapta la tarm…
-        Doamne, si noi stam printre niste criminali periculosi si dumneata te joci cu noi aici?!tipara cateva voci.
-        Inadmisibil! Comenta si Arabela. Unii avem si copii! Chiar sunteti fara bun simt! Un om iresponsabil! O sa fac plangere cand ajung!
-        Dragii mei, fiecare dintre criminali este prins, prins in propriul lat. M-am folosit de fiecare defect de caracter a lor ca sa ii pun cu botul pe labe.
-        Adica?! Intrebara vreo 10 persoane.
-        Unul dintre criminali,  desi se vrea un copil, este un om extrem de vicios. Isi dorea enorm o tigara de marijuana. L-am rugat pe turcul aici prezent, care are cateva grame de marijuana, sa ii faca o tigara foarte tare. Acea persoana se intelegea foarte bine cu Capitanul. Cand a intrat la Capitan in cabina, a intrat foarte sexy, pentru ca isi daduse jos echipamentul de clovn. 
A fost de altfel si persoana care a imbracat haine de clovn si care a inceput sa sara peste tot si sa faca trucuri. De altel capitanul fusese de acord cu micul ei jos: sa faca pe clovnul, pentru ca sa se detensioneze atmosfera. Totul contra unui mic sarut... Capitanul a fost vrajit... De tot...
Acum criminalul doarme pe undeva pe langa noi.. Alo, Luminita?
Intr-adevar, de undeva din spate, se auzea un sforait usor. Fata-copil sforaia cu capul pe masa.
Lumea comenta, emotionata.
-        Se va trezi in cateva ore…
Al doilea criminal… Este extrem de agil, dar si fals. Am descoperit ca minte. I-am facut niste poze, pentru ca incerca sa ma cucereasca. Credea ca poate sa ma pacaleasca… Am vazut, facandu-i poze de aproape,  ca ochelarii pe care ii poarta nu au dioptrie. Erau doar un plus pentru ca sa isi schimbe look-ul. Cu toate acestea, persoana are nevoie de ochelari, caci nu vede bine, dar in viata reala refuza sa spuna ca are probleme cu vederea. De asta a si gresit prima victima. Vroia sa o ucida pe Aneta, ca sa o sperie pe Viorica si ca sa o faca sa cedeze, sa ii dea banii. A gresit insa persoana. O gafa ce i-a fost fatala. Si m-am folosit si de viciul ei pentru a o pune cu botul pe labe: alcoolul tare. In acest moment cred ca Irma, asa zisa ziarista, doarme, pentru ca i-am strecurat in whisky mai multe picaturi de somnifer.
-        Doamne fereste! Tipara cativa calatori. Dar aveti voie sa faceti asa ceva?!
-        Si al treilea criminal? Intreba cu voce joasa Antonia, cea tinuta legata jos, de catarg, pentru a interpreta rolul Capitanului.
-        Mi-am permis sa ma folosesc de dorinta de afirmare si de apetenta pentru scandaluri, pentru vedetism al celui de-al treilea suspect. Cand l-am rugat sa joace un rol, a vrut imediat, desi poate era periculos. Dar isi dorea enorm sa fie in centrul atentiei. Asa ca va prezint pe cel de-al treilea criminal, cel care l-a ucis, in timp ce noi stateam la masa, pe italian. O persoana puternica care a putut sa il rapuna pe individul acela imens: Antonia.
-        Nu se poate asa ceva! Trei fete! Dragute! Poate gresiti! Tipara cativa.
-        Antonia, Irma si Luminita au fost angajatele familiei de italieni. Probabil sunt surori… Paolo a recunoscut-o pe una dintre ele, ca fiind ingrijitoare la o familie din zona lui, stia istoria ca cele trei fusesera date afara. Cu una dintre ele, probabil cu Luminita, cu care el coresponda pe Facebook, ar fi avut o relatie.. O stia foarte bine… Stia ce ii poate pielea… si s-a gandit sa le santajeze cand a auzit de moartea primei femei.
A gresit… Si acum ca ne apropiem de Tunisia Sfat prietenesc: Luati-va multa apa la voi si nu cumparati nimic fara sa negociati la sange!



FINAL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu