sâmbătă, 31 ianuarie 2015

20. Cirese fara carne


"Cirese fara carne, cirese foarte, foarte dulci fara carne, 8 lei kilogramul!" Striga cineva. Ma uit.

Citesc de pe un carton maroniu, scris cu negru anuntul, apoi ma uit la cirese, da, par foarte gustoase, sunt foarte mari, de un rosu visiniu. Mi se face pofta cand ma uit. Or fi chiar asa de dulci? Si chiar nu or avea viermi?
Sunt in statia de autobuze. In fata mea se vede un decor murdar, saracacios, de Romanie post revolutionara. Afara sunt peste 30 de grade desi este aproape ora opt seara. Ma frapeaza placerea cu care un EL inalt si oareacum slab, desi are ceafa destul de groasa, isi baga maineile goale pana la cot in galeata plina de ciresi, de pe o tejghea incropita la repezeala, la coltul strazii, langa chioscurile cu ziare. Ii cunosc pe amandoi. Sunt din cartier. Nu prea avem acum tangente, dar cand eram mica ma jucam cu ei in fata blocului...
Baiatul rade cu gura pana la urechi bagandu-si mainile in ciresele rosii, si totusi nu se inroseste, semn ca ciresele sunt proaspte, tari, ca niste solduri de negresa tanara.
Baiatul indeasa fructele intr-o punga de plastic, punga pe care o tine o fata mica de statura, tiganca, cu tate mari care impung maieul verde fosforescent – turcesc- parand doi pepeni verzi. Fata se uita in ochii baiatului si rade si ea, usor amuzata, usor incurcata, baiatul se uita la cirese si la ea si rade. Probabil ca se uita si la sanii ei dar nu vad eu din unghiul acesta. Fata ii da punga clientei, care pleaca spre trecerea de pietoni.
Baiatul si fata au terminat treaba. Nu se mai vede deocamdata niciun cumparator.
Baiatul se duce sa vorbeasca cu niste prieteni, fata se aseaza pe trotuar langa mama ei.
Viata poate fi la fel de frumoasa si fara sa stai int-o vila si sa ai un jeep.

"Viata omului incepe din momentul in care este indragostit"....

Amintirea celor doi indragostiti staruia in mintea mea, desi trecusera 15 ani de atunci si vreo 14 cand se casatorisera. Acum devenisera cei mai bogati din cartier. Stiam ca au si vreo patru copii. Amintirea lor sclipea in memoria mea, dar unul dintre cei doi indragostiti nu mai era pe acest pamant de doua zile.  
-         Alo?
-         Alo! Doamna avocat Rotaru, ne stim de cand te jucai cu fetita mea, te rog mult sa ne ajuti.
-         Dar despre ce este vorba, doamna Tinichigiu?
-         A fost omorata fetita mea!
-         De cine?
-         De barba-su! Nenorocitul de ginere-miu!
-         NU se poate, ii stiu de mult. Se iubeau!
-         NU a iubit-o niciodata! O vroia pentru banii ei!
-         Doamna – am facut o pauza , pentru ca nu mai stiam ce sa spun. Doamna, calmati-va un pic si daca vreti, veniti la birou la mine sa discutam, dar nu stiu cum va pot ajuta.
-         Vreau sa descoperiti mizeria! Sa il predati Politiei pe Nero!
-         Nero si el imi este ca un frate… Ne stim de la 7 ani…. nu stiu daca voi putea sa…
-         Fetito, daca ai un pic de inima si de suflet, macar incearca…  Mor cu zile daca nu stiu adevarul! Macar sa imi arati ca nu el a omorat-o!
-         Bine doamna, o sa incerc…
-         Sa iti dea Dumnezeu sanatate si noroc! O sa pun acatist la biserica…
____________________________

Dupa o saptamana de cercetari, eram plina de informatii neinteresante despre viata familiala, prietenii si afacerile cuplului Nero si Vera Clejescu. Vorbisem cu toti nepotii si finii lor, vreo 100 la numar, si evident cu parintii si copii lor. Dar nu aveam nicio idee despre solutionarea cazului. Singura persoana care nu fusese interogata era Marcelo, fratele mai mic al lui Nero, care de vreo 10-13 ani se mutase in Spania.
Recapitulam datele, cu televizorul pus pe mute, band un energizant, si rontaind niste prajiturele mici, dulci, cu ciocolata, ca sa nu ma apuce somnul:

Vera fusese gasita spanzurata in pivnita de vinuri din vila familiei. Toata lumea avea alibiuri  solide.  Mai precis, chestia se intamplase exact cand se sarbatorea ziua lui Nero, iar Nero imbracat in Suleyman – serialul preferat al Verei - , dansa pe scena cu una dintre verisoarele lui, o pustoiaca de 17 ani, Adda. In afara de el, vreo 100 de persoane au depus marturie ca intre 19.30 si 22.30, el a fost in sala de petreceri a unui celebru hotel din Bucuresti. Cu toate astea, dubios era ca putine persoane stiau de pivnita secreta a familiei, si si mai putine persoane aveau cheia. Dar, una dintre chei fusese pierduta cu doua saptamani in urma, isi aduceau aminte cateva rude si doua femei in casa.

_____________________________


M-am culcat si imediat am si adormit apoi am inceput sa visez. Se facea ca ma intorsesem in timp in urma cu 15 ani in ziua aceea de vara cand i-am vazut pe cei doi ca se harjonesc printre cirese, pe Vera si pe Nero, si ca imi crescusera o pereche mare de sani si ca purtam un tricou urat, verde si mulat, prin care mi se vedea transpiratia. Fire negre de par de la subtiiori mi se zareau in oglinda care de fapt era o galeata de apa calda de langa mine. Stai asa! Se facea ca eu eram Vera. Visul era asa de real, incat, eu desi sunt foarte slaba la corp, si asa am fost toata viata, ma facea sa simt greutatea kilogramelor in plus ale Verei, pe care le-a avut mereu, pana in clipa mortii . Era o fata trupesa. Radea mereu, imi aduceam aminte cum spunea mereu : “Grasa, frumoasa si devreme acasa!”
Nero a venit spre mine, spre Vera din vis, spunea ceva de cirese si l-am vazut razand. Radea cu gura deschisa si ….
……….M-am trezit intr-un lac de sudoare.

___________________________

A doua zi am sunat in Spania. Am dat de Marcelo si apoi totul a fost mul tmai simplu. Peste o saptamana, am organizat o conferinta de presa la care am chemat familiile lui Nero si cea a Verei. Si BGS-ul, in caz ca ar fi iesit cu scandal.

_________________________________
-         Buna ziua dragii mei. Desi nu sunt detectiv, am fost rugata de prieteni vechi sa incerc sa investighez moartea pretenei mele din copilarie Vera. Si am reusit. O sa va spun exact cine este ucisagul, caci ea nu s-a omorat, a fost ajutata sa moara. Si o sa va spun si motivul. Sau vreti invers, am zis eu calma.
-         Oh Doamne! Tipa mama Verei, din primul rand. Oh Doamne, deci am avut dreptate! Si lesina. Cateva persoane o ajutara sa isi revina. In nebunia creeata de lesin, o persoana s-a ridicat de pe scaun si a iesit tiptil din camera.
-         Cornel, i-am strigat unui tip de la BGS, ia-ti baietii si fugi dupa Nero. Vezi ca are parcata masina chiar in fata hitelului asta, si o sa vrea sa plece probabil dn tara. Daca te misti acum, o sa il prindeti inainte de a intra in masina!
-         Da sefa!

Dupa cateva minute, Nero, transpirat si rosu de nervi si de umilinta, statea incatusat in fata tuturor.

-         Am facut aceasta regie, l-am lasat special a scape, pentru ca sa fiti si voi siguri ca am dreptate cand va spun ca el a fost criminalul. Ajutat de fratele lui. Marcelo, care insa a fost folosit de Nero, ar fi trebuit sa se duca la Politie sa spuna, dar… Marcelo tinea foarte mult la fratele lui. DE asta l-a iertat mereu si l-a ajutat toata viata. De asta i-a si cedat si femeia. Marcelo o iubea cu adevarat pe Vera, dar Vera il iubea pe Nero. Nero insa vroia doar banii Verei. Cei doi frati semanau aproape perfect, dar Marcelo era un pic mai inalt si mai slab decat Nero, si avea strungareata. Mi-am adus aminte zilele trecute de acest lucru, care pare neesential.
-         Si de ce a omorat-o?
-         Sa spuna chiar el!
-         Am omorat-o pentru ca nu o mai suportam asa de grasa. Mereu transpirata, mereu excitata. Mereu plina de par! Nu o mai suportam peste mine, noapte de noapte. Am vrut sa imi refac viata, sa fiu cu …

-         Cu Adda, nu?

-         De unde stii?

-         Pentru ca v-am studiat. AM studiat caseta video de la petrecere. Si cu ea ai dansat in noaptea aia, apoi l-ai lasat pe fratele tau sa danseze, imbracat ca tine, in Suleyman. Nimeni nu si-a dat seama de diferenta, dar privind atenta caseta, am descoperit ca pentryu doua minute, tu dispari la baie, apoi reapari si dansezi cu Adda, si peste alte zece minute, cineva in negru iese din cladire. Apropos, si Adda este implicata. 
Lumea, mi-a spus ca la inceputul serii, parea ca tu si cu ea va placeati, desi iti e verisoara, dansati apropiat, prea apropiat. Apoi, toata lumea mi-a spus ca la urmatoarele 4-5 dansuri ale voastre parea ca si cum v-ati fi certat. Dar nu dansai tu cu ea. Tu erai in pivnita si ii faceai felul sotiei tale. Pe ring era fratele tau care nu avea nicio treaba cu Adda. Nu o placea. Si nici nu era verisoara ta. Este de fapt fata unui prieten de-al tatalui tau… Si amanta ta. Pana azi, cand veti infunda puscaria, in celule separate!


FINAL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu