vineri, 2 ianuarie 2015

5. Balbeck (scenariu politist de scurt metraj)

Nota: azi am ales sa scriu un scenariu pentru un scurt metraj politist. Sper sa va placa! (Ioana)

BALBECK
 
Pe ecranul negru, înainte de orice titlu de generic, apare, frază cu frază, următorul
 
INSERT:
 
   
 
 
FADE IN
 
Partea 1.
1. EXT. ORAŞ - NOAPTE 1
CAMERA filmeaza un colt de oras (Bucuresti), filmeaza strazile, reclamele, si apoi usa unui bar din care se aud muzica si tipete.
 
2. INT. BAR – seminintuneric
 
CAMERA intra in barul cu lumina difuza, un local plin de barbati, dar se opreste in dreptul unei mese unde stau doua fete. Balbeck si prietena ei, Tatzoasa (o fata plinuta, cu parul lung, multi cercei in ureche si cu un decolteu mare prin care se observa niste sani foarte mari).
Pe acest peisaj, primele cartoane de GENERIC şi titlul: „BALBECK‟.
 
Cele doua stau fata in fata la o masa din un bar. Rad, beau, fumeaza. Se uita dupa barbatii de acolo, ba le zambesc, ba fac misto de ei. Se vede ca Balbeck (pe numele real Dana) este o fata cu bani, sau fata de bani gata. Are manichiura perfecta, parul rebel, in mai multe culori, perfect coafat, haine de firma, geanta de firma. Comanda numai bauturi scumpe si cand isi desface geanta si scoate portofelul, se vede un teanc mare de euro.
BALBECK:
Uitandus-se spre geanta.
-    Iar ma suna mama din America! La ei e dupa-amiaza... Ce naiba o vrea? N-am chef sa ma certe, sper sa imi spuna ca mi-a mai trimis macar 3000 de euro! Am nevoie maxim de banii astia, fa!
 
TATZOASA:
-    Ce parinti marfa ai… Daca si ai mei mi-ar trimite 5000 de euro pe luna ce beton ar fi viata! Pacat ca tu ai arunci pe haine si joint-uri… De ce nu pui si tu ceva deoparte?
BALBECK
-  O viata am! Ce naiba?! Cand dracu' sa ma distrez daca nu acum?! Oi vedea eu ce-oi face la batranete!
 
TATZOASA:
 
-  Mda…
 
BALBECK
 
-   Si nu mai comenta, sau vrei ca tu sa platesti nota de data asta?!
TATZOASA:
 
-  Nu fata, ziceam si eu asa! Scuza-ma pasa!
 
Continuându-şi sinuoasa ei alunecare, CAMERA se opreste peste doi barbati, barmanii barului.  Doi tineri frumosi, dar diferiti. Unul este slab, creol, cu alura de indian si are parul lung, altul are parul un pic mai scurt si seamana cu Johnny Deep. Amandoi fumeaza si beau cu pofta din niste beri, si le fac, din cand in cand cu ochiul celor doua fete de la masa.
 
 
3. INT. BAR – FINAL DE NOAPTE
 
Usa local. DOI POLITISTI intra in local trantind usa. Unul dintre barmani vine sa ii intampine si le cere o explicatie venirii lor. POLITISTII arata spre ceasul din peretele barului, apoi spre boxele deschise la maxim. Intelegem ca este tarziu si ca anumiti vecini din zona vor sa doarma, dar ca in bar este galagie, desi este ora 4.00 dimineata.
 
GENERICUL defilează de-a lungul discutiei dintre cei doi politisti, barmanii si cele doua fete de la masa care intra si ele in vorba într-un lung plan-secvenţă — prilej de a descoperi ambianţa localului.
Se observa si clienţii localului care sunt niste baieti cu bani de cartier cat si niste baieti care vor sa para oameni cu bani dar se vede ca sunt saraci.
 
 
4. INT. BAR - DIMINEATA
 
Vreo patru clienti ramasi in bar, plus cei doi barmani se uita razand si facand poze cu telefonul mobil la cele doua cupluri de pe scena. Este vorba despre cei doi politisti care acum sunt aproape dezbracati, si la cele doua fete, BALBECK si TATZOASA, care fac un fel de stripteasse.
CAMERA se opreste spre fereastra barului de unde se poate vedea soarele, caci intre timp s-a facut ziua.
Prim plan cu fatza unuia dintre politisti care statea langa TATZOASA. Este un barbat grasut, chel, dezbracat de pantaloni dar cu camasa suflecata si plina de urme de ruj. Acesta se uita la ceas, se scutura, isi pune mana la frunte si injura. Si apoi ii tranteste o palma celuilalt, care "face pe cainele" pe jos, in fata lui BALBECK, care il dresa cu un tac de billiard.
 
POLITIST 1:
- Ba' cretinule! Ce dracu am facut? Ce ne-au pus astia in bautura? Hai sa mergem acasa!
POLITIST 2:
NU vreau vere acas’, ca eu m-am indragostit ! Deeee eaaa, doar de eaaa! (Aratand inspre BALBECK.)
 
POLITIST 1:
Bre tampituile, o sa avem mari probleme.
Il smuceste de jos, in rasetele celor prezenti. Se imbraca cum pot, apoi deschid amandoi usa si fug afara. Detaliu cu camasa POLITISTULUI 1 cu o urma de buze pe spate si cu sapca POLITISTULUI 2 pe care era lipita o eticheta de bere/votca.
 
5. EXT. ORAŞ - ZI
 
BALBECK si prietena ei se plimba prin Centrul Vechi. Amandoua au ramas sa admire mai mult vitrina unui magazin cu blanuri. CAMERA le urmareste din afara cum ele intra in magazin. BALBECK se repede la cea mai superba blana din magazin, o blana voluminoasa, rosie, ii plateste vazatorului, apoi se uita la TATZOASA. Aceasta admira oftand o alta blana, mai mica. BALBECK ii cumpara si acesteia blana, apoi cele doua ies fericite din magazine, cu blanurile pe ele.
 
6. INT. CAMERA LUXOASA – SEARA.
Ne aflam in apartamentul lui BALBECK care este plin de invitati. Este o atmosfera ciudata, plina de fum, de lumanari violete, rosii, verzi. Camera se opreste, parca drogata, pe chipurile celor prezenti. Toti rad, sunt euforici. CAMERA se indreapta dinspre sufrageria unde TATZOASA se saruta cu barmanul cu parul lung, inspre balcon, unde in usa stau doi baieti ce par a fi gay. Apoi intram in balcon unde se afla o alta femeie, roscata, care joaca poker pe dezbracate cu doi barbati, pe care i-am vazut si in prima secventa (sunt doi dintre clientii din bar din prima seara); CAMERA se intoarce inapoi (este un blacon cu doua iesiri) si intra inspre dormitorul casei, unde se afla BALBECK careeste foarte sexy imbracata si are in mana un trandafir rosu. Este impreuna cu alti doi barbati. Unul dintre ei ii ofera sampanie, altul ii maseaza spatele. Aceeasi persoana ii da o tigara, care pare a fi un joint. Prim-plan cu BALBECK care trage adanc din joint-ul respectiv. Se sterge la nas, in ideea ca, in urma cu ceva timp a prizat ceva…
Incepe sa muste din trandafirul rosu pe care il avea in mana, apoi incepe sa rada in hohote.
7. INT – SEARA – APARTAMENT BALBECK
CAMERA se indreapta inspre usa de la baie pe care se afla un poster urias cu Jim Morrison. Usa este deschisa, in baie se afla barmanul de la bar care se apleaca inspre oglinda. Isi aranjeaza parul. Prin spatele lui vine BALBECK, care ii pune mana la ochi. Barmanul se enerveaza, o zmuceste pe BALBECK, (nestiind cine e).
 
BARMANUL 1:
-          Hello! Vreau sa ma pis! Am nevoie de putina intimidate!
 
Se intoarce apoi inspre ea, apoi zambeste parsiv. Hai, fugi de aici si asteapta-ma in dormitor! Vin in vreo 10 minute.
 
BALBECK:
-          Ce fite ai tu, Johnny…
 
BARMAN 1:
-          Johnny?!
 
BALBECK:
 
-          Da; mereu mi s-a parut ca semeni cu Johnny Deep. Oricum te astept, dar sa stii ca déjà se bat doi pe mine! Ha, ha! (Rade) Vezi ca daca nu te grabesti nu o sa mai ai ce sa tragaaaaaaaagi!(lungeste ea cuvantul) (Tuseste si trage in piept un fum de la, probabil, o tigara cu marijuana.)
Deja toata lumea a dat iama in proviziile mele…
 
Johnny (Barmanul) rade, neinteresat de propunere, apoi inchide brutal usa in fata camerei, obligand-o pe BALBECK sa plece.
 
 
 
7. INT – ZI. CAMERA BALBECK
 
PRIM PLAN cu figura lui Johnny (baiatul barman). Este un barbat frumos, cum am spus in prima secventa, si seamana cu Jonnhy Deep. Incearca sa isi deschida ochii, apoi isi sterge urdorile de sub pleoape. Isi duce o mana la cap, apoi se scutura puternic din corp. Se observa ca este foarte mahmur. Iată-l apoi ridicandu-se pe pat in fund si punandu-si picioarele, cu putere, pe jos. Prim plan, apoi, cu fata sa, schimonosita de durere.
BARMAN 1:
-          Auuuuuu! Bagami-as …!!! Ce dracu’ e asta?
 
CAMERA se muta de la figura lui strambata de durere, la parchetul din casa, care este de nerecunoscut fata de seara de dinainte. Este plin cu cioburi de toate felurile, mucuri de tigara si alte obiecte, precum prezervative, catuse sau pachete de tigari.
 
CAMERA se intoarce rapid inspre baiat (BARMAN 1) care observa ca este dezbracat complet. Langa el, pe pat, sta dezbracata si BALBECK, care are parul ciufulit si sforaie. Are doar o funda de la o cutie de bomboane, legata de picior, ca un port-jartier.
 
BARMAN1:
-          What the fuck?! Unde naiba imi sunt hainele?! Ce naiba s-a intamplat aici? Nu mai tin minte nimic!!!
 
CAMERA face acum un tur al locuintei lui BALBECK. Toata casa este complet devastata. Toate lucrurile, geamuri, tablouri, calculator, televizor, mobile, vaze, lustra etc… sunt sparte, rupte. Pe jos, langa o usa (Nu cea de la iesire) dorm doi baieti, aproape dezbracati, iar usa de la balcon se loveste de ceea ce pare, roscata de cu o seara in urma, si ea aproape dezbracata.
 
8. INT – ZI-CAMERA BALBECK
BARMANUL 1 este complet gol, sta pe pat, cumva peste picioarele lui BALBECK nu se sinchiseste ca o loveste cu greutatea lui, dar se apleaca in cautarea unor haine. NU isi gaseste propriile haine. Descopera insa un papuc de dama sub pat, cu blanita roz si toc, si cu el isi face drum printre cioburile din camera. Ajunge la usa, da sa plece dar isi da seama ca nu poate iesi din casa complet gol. Se intoarce de unde a venit si descopera niste haine de barbat aruncate pe jos. Le scutura de cioburi, le imbraca, apoi pleaca, asa, descaltat.
 
9. EXTERIOR – ZI
CAMERA urmareste BARMANUL care ajuns in fata scarii blocului de unde se afla apartamentul lui BALBECK; barmanul se cauta prin buzunarele noilor pantaloni, in cautare de bani. Descopera o hartie de un milion lei, apoi fluiera dupa niste taxiuri care sunt la vreo 100 de metri de scara blocului une el se afla.
 
10. EXTERIOR ZI
CAMERA il urmareste pe baiat (Barman 1) din afara. Baiatul este asezat pe bancheta din spate a taxi-ului. Prim plan cu baiatul (BARMAN 1). Fata lui este obosita, apoi relaxata, apoi deodata, foarte suparata, speriata, nervoasa. Se pare ca motivul este ca a descoperit ceva in buzunarul de la pantaloni. SE poate vedea ca isi baga mana in buzunar. CAMERA urmareste ce face el. Se observa ca a scos din buzunarul pantalonilor ceva care nu ii apartine, este vorba de un pliculet cu, probabil, droguri. Arunca cu furie, darpe ascuns, plicul, afara pe geam, in timp ce taxi-ul demareaza in tromba.
 
 
11. EXT- ZI – PARC
(pese 3 luni)
Este déjà vara (august).
Barmanul 1 merge pe strada fumand o tigara, Kent. CAMERA il urmareste de la spate, apoi se opreste odata cu el. Baiatul se ascunde in spatele unui copac.
 
12. EXT – ZI _ PARC- BANCA
Pe o banca se afla BALBECK. Vedem prima data doar figura ei. Este extrem de murdara, nemachiata, batuta si ciufulita. CAMERA o urmareste apoi de jos pana sus. Poarta niste papuci de plastic incaltati peste niste ciorapi negri de plasa, rupti; are o fusta veche si larga maronie si murdara, apoi in sus, un training vechi peste care se poate observa blana din secventa de la inceput,-  care insa acum arata mult mai rau. Este vara, 35-40 de grade, dar fata nu renunta la blana de pe umeri.
 
Niste trecatori fac misto de ea, o injura, unii arunca cu bani in ea, altii cu seminte. Ea rade, nu reactioneaza.
Barmanul se furiseaza prin spatele bancii unde sta BALBECK ca sa nu fie vazut de aceasta.
Cu toate acestea, dupa cateva secunde, aceasta cumva in vede si striga dupa el:
-          Hei!!!!!! Johnny! Ai ramas dator cu un sarut la mine!!!!!!
 
Fade OUT
 
FINAL
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu